The Cool People :)

Jumaat, 20 Julai 2012

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan :)

Assalamualaikum .. salam sejahtera.. salam ramadhan al mubarak :))

haa.. tu diaa.. entry yang kedua pasal ramadhan .. hee~ nampak sangat aku excited nak sambut bulan ramadhan tahun ni...alhamdulillah..bersyukur sangat-sangat kepada ALLAH S.W.T kerana telah memberi peluang untuk aku sekali lagi merasai nikmat bulan ramadhan yang penuh dengan barakah ini..syukran ya Allah .. hari ini,hari pertama solat tarawikh..tenang je kan?esok dah mula puasa...ya Allah,aku tak tahu kenapa aku begitu excited dan teruja untuk menyambut bulan ramdhan tahun ni .. feeling tuu lain macam.... alhamdulillah lagi sekali .. :)
so guys?macam mana solat tarawikh tempat korang?berapa rakaat?8?20?laju tak imam tempat korang baca surah?*kalau laju nak pergi solat tempat korang lahh!haha...asthaghafirrulahalazim ibtisam-ibtisam!=="
ok lahh.. btw,actually, solat tarawikh tu antara fadhilatnya adalah untuk memberi laluan kepada kita berehat..well,solat itu kan exercise yang paling berkesan..how dare u all nak laju-laju cepat siap hah ? cehhh ... cakap orang pulak .. padahal dia yang nak cepat-cepat siap solat tarawikh sebab balik nak tido or buat kuih raya ...kroohh-kroooh ..haha
okey laa.. berbalik pulak kepada cerita aku tentang sahur tadi..hah?sahur?bila masa aku cerita pasal sahur?haha.. okeng2..menyarut dahh .. sebenaknya..aku dengan berbesaq hati nak hambaq kat hampa semua yang umii aku tengah risau dan tengah memikirkan cara-cara yang berkesan lagi efektif untuk mengejutkan adik bongsu aku untuk bangun sahur esok ... hehe~ comfirm budak - budak kecik yg tak biasa nak bangun awal pagi liat macam chewing gum nak bangun sahur pagi esok ..:)) korang ada cadangan atau tips yg berkesan nak gerak budak-budak kecik nie?tips aku senang je..simbah dengan teh tarik panas kat badan dia orang! haha .. ishh.. kerjiww! asthaghafirrulahalazim.. :P
okey2.. akhir kata.. selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak .. semoga kita mendapat 1001 kerahmatan dan keberkatan dalam bulan ini dan juga pada bulan-bulan yang lain .. aminnnnn :)

 this is my brother yang sama-sama excited nak pi solat tarawikh :) alhamdulillah .. happy ramadhan abang ngah =="


tahniah diucapkan kepada kita semua kerana masih diberikan penghidupan oleh allah s.w.t pada bulan ramadhan tahun ini .. semoga kita dipanjangkan umur .. aminn ya rabba alamin ..
okey! assalamualaikum .. selamat bersahur dan selamat menjalani ibadah puasa.. 

thanks for reading !

Tiada ulasan: