The Cool People :)

Isnin, 7 Januari 2013

Kisah Hari Tua yang sudah basiiii :)



Assalamualaikum .. haiiii .. selamat tengah hari uolls ..
okey , petang ni aku nak cerita tentang hari "TUA" aku yang mungkin dah basi dan sudah lapuk dek hari .. ke-bi-zi-an aku dalam mengambil lesen menyebabkan aku sukar untuk update kisah hari tua aku .. =="

4 haribulan 1 hari tu hari ulangtahun  kelahiran aku .. hari lahir aku agak awal bukan ? yes! aku sendiri tak nafikan bahawa agak awal tarikh aku keluar dari perut umi .. awal bulan kot .. tapi dah takdirkan .. mana boleh main pilih-pilih tarikh bila nak keluar dari perut mak kan ? kalau boleh pilih , masing-masing nak tarikh yang cantik-cantik je .. kan ? :) ..  as we know , 4 haribulan januari adalah tarikh mak bapak buzy uruskan persekolahan anak-anak . Pernah tau , umi ngan abah tak ingat hari lahir aku. So , aku tunggu sampai malam .. then lepas isyak kot baru abah cakap : "Ya Allah , hari lahir anak aku hari ni " .. sambil peluk aku .. haha .. aku tak marah pon if umi abah tak ingat tarikh lahir aku sebab memang 4 haribulan mereka sentiasa buzy urus anak-anak nak sekolah ..nak celebrate pon macam dah penat je kan .. =,= tapi aku masih bersyukur , sebab mereka lah aku ada di dunia ni ..

alhamdulillah , tahun 2013 ni , aku dah jadi manusia yang 18 tahun hidup dekat dunia ni .. sweet 18teen kot ! haha .. syukur sangat ! 18 tahun bagi aku belum tua lagi .. masih muda :) .. so, tahun ini alhamdulillah umi abah ingat tarikh lahir aku .. HAHA .. kalau tak ingat , memang aku geletek perutt abah tuh! haha

Orite, pada 3 haribulan hari tu aku memang tak sihat sangat, kepala macam rasa berat sangat..then malam tu kak diah and my adik beradik ajak aku pergi makan . aku cakap tak nak ... lepas tu dia orang tanya aku : tak pe ke duduk rumah sensorang ? ... aku jawab : tak pe. okay je. 
selepas segala pujuk rayu mereka terhadap aku tidak menjadi akhirnya umi sendiri yang masuk dalam bilik aku sambil bawak ubat tahan sakit dengan air kosong segelas .. umi pujuk-pujuk sambil suruh aku telan ubat tu .. umi cakap : alaaa ... jom laaa .. tak best la kalau syam tak pergi .. sambil usap-usap rambut aku .. * hehehe , nampak tak sifat keibuan umi disitu .. jadi , bila hati dah cair dengan sifat umi , aku pon cakap : okey laaaaa ...

malam tu kami makan dekat Chilli Kampung's Food Court .. not bad laa makanan kat sana .. best jugak.
so makan punya makan .. then jam menunjukkan pukul 11.40 time tuuu .. abah pon cakap .. "eh dah lah , jom balik .. esok adik -adik nak sekolah " . aku pon tolak pinggan ke tepi and nak bangun .. bila nak bangun ,abang amir bawak kek hari jadi dari kereta abang din ( my abang ipar yang sangat crazy u know ) haha . time tu memang aku terkejut sangat haha .. pekerja-pekerja kat kedai tu pon nyanyi lagu happy birthday n Allah selamatkan kamu .. hee .. thank youu :)

so , mehh kita suruh gambar yang berbicara .... *tapii aku tetap akan berbicara jugak . HAHA



chicken chop yg tak ada chopp! =,=


minute stick abang ngah =,=


kak Diah yang bajet propa konon tak nak sambut mybirthday pada keesokkannya ;) .. haha 


then bila nak balik , suara dia paling kuat nyayi untuk aku .. terima kasih Puan Ainatul Mardhiah :)




hilang terus sakit aku .. HAHA.. terima kasih ummi :)


Umi bersama her bestfriend dulu-dulu .. Cik Eina .. terima kasih kerana memberi kerjasama .. :)


Tok Mek punnnn hadoo tahu ! :)


thanks uolls :)


my kak diahh.Terima kasih diah for the Rainbow Cake:)#Myfav cake!


myHeroinn :)


kek turut diagihkan kepada pekerja - pekerja di Chilli kampung's Food Court =,=


The Lapan bersama Cik Eina .. sorang je tak ada .. Kak AINNN :)


Tok Mekk slept late at night . HAHA . 


Abang Amir and Kak Diah . They are good at playing with words that hurt me that night . Konon buat -buat lupa dengan mybirthday ! puihhhh =,= . haha


bersama - sama pekerja the Chilli .... :) , see ~ meja pon bersepah ...


acit dan abang Ngah :)



Syukur diberi nikmat umur 18 tahun ini . Aku  sedar bahawa diri ini telah berusia 18 tahun . Belum tua , masih muda . Ya masih muda ! banyak impian yang harus ku realisasikan , banyak ujianMu yang mungkin perlu ku tempuh , banyak hasrat dijiwa yang perlu ku kotakan , banyak angan-angan fantasi yang perlu ku jadikan "realiti" , banyak kelemahan diri yang perlu aku perbaiki :) . Ya Allah , panjangkanlah usiaku ini , agar lebih lama aku mentaatiMu , jadikanlah kehidupan ini sebagai ladang , moga di akhirat kelak aku dapat mengutip hasilnya . Amin . Thank you for your prayers, words and gifts given . I appreciate it . ;)



thanks for reading !

Tiada ulasan: