The Cool People :)

Jumaat, 5 April 2013

Kehidupan baru bermula .



Bismillahirahmanirahim .


Bagi syam bila umur dah meningkat dewasa ni , makin banyak benda yang kita kena tempuh , kena belajar , kena harungi . Kadang kala apa yang perlu ditempuh memang ada rasa perit . Walau tak banyak , ia tetap datangkan effect sedikit dalam hidup ni . 

Apa yang kita harap , kadang kadang allah tak bagi pun kan ? tapi as a human being , kita jangan mudah mengalah dalam terus mengharap .. ingat ! perancangan Allah itu lebih indah , lebih menarik ! 

Hidup ni kalau tak percaya pada takdir memang rosaklah jadinya .. jangan mudah berdukacita . La tahzan , innallahamaana .. 

Allah ada bersama kita dalam setiap saat dan waktu . Jangan bimbang dan mudah mengalah . 

Biarpun , hari ini Allah tak tunaikan apa yang kita minta , jangan bimbang .. esok lusa Insyaallah .. Allah berikan kepada kita benda yang jauh lebih baik dari kita minta  malah melampaui keperluan diri kita . 


Redhalah dengan seikhlas hati ! Perancangan allah itu lebih baik , menarik dan indah . Allah tahu apa yang terbaik untuk kita . 

jangan halang takdir tuhan ! biarkan . keep calm and always say "Alhamdulillah".. redha ... sabar ... dan percaya ada hikmah disebalik semua perkara .. kerana Allah lebih mengetahui dalam tiap-tiap sesuatu perkara :')



'La illaha illallah, wah-dahu la sharika lah, Lahul-mulku wa lahul hamd, wa huwa 'ala Kul-li shayin Qadeer.'
(There is no god but Allah, alone, without any partner. The Kingdom and praise belong to Him and He has power over everything.)


pesan abah untuk diri ku : "Jangan meragui takdir Allah " :')

thanks for reading this entry !

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

U Can do it syam.Pray 4me to :(

Tanpa Nama berkata...

tiada kuasa dari kita nak lawan takdir dia.gudluck !

Unknown berkata...

thankyou . insyaAllah

Unknown berkata...

tq! yes!allah maha besar :)